Monday, July 8, 2024
Abitudini sani: ottu fattori chì allunganu a vita per decennii
Mirror di ogni ghjornu
Abitudini sani: ottu fattori chì allunganu a vita per decennii
Stefan Parsch, dpa • 11Lun. • 3 minuti tempu di lettura
Cù un modu di vita sanu, l'omi di 40 anni ponu campà 23,7 anni più longu è e donne ponu campà 22,6 anni più longu, un studiu à longu andà mostra. U fumu è l'opioids anu effetti particularmente negativi.
Esse fisicu attivu hè un abitudine chì pò prolongà a vita.
Cù un modu di vita sanu, l'omi di 40 anni ponu campà in media 23,7 anni più longu ch'è cù un assai dannusu. Per e donne, sta diferenza hè 22,6 anni. Questu hè u risultatu di una analisi di un studiu longu di l'ex membri di l'armata americanu, chì un squadra di ricerca presentata à a cunferenza internaziunale "Nutrition 2023" in Boston. Un altru studiu hà dimustratu quantu hè impurtante l'infurmazione nantu à i fatturi di risichi di u cancer.
A squadra guidata da Xuan-Mai Nguyen da l'Università di l'Illinois hà analizatu i dati di più di 700 000 veterani americani da 40 à 99 anni. Hè definitu ottu abitudini cum'è un modu di vita sanu: esse fisicamente attivu, micca fumà, affruntà bè cù u stress, manghjà bè, ùn beie quantità eccessive di alcolu, dorme bè è regularmente, mantene e relazioni suciali pusitive è micca aduprà oppioidi. "Semu stati veramente sorpresi di quantu puderebbe guadagnà introducendu unu, dui, trè o tutti l'ottu fattori di stili di vita", Nguyen hè citatu in una dichjarazione da a Società Americana per a Nutrizione.
I fatturi di risichi più grande eranu a bassa attività fisica, a dipendenza da i analgésichi opioidi è u fumu. Sti fattori eranu ogni assuciatu cù un risicu aumentatu di morte di 30 à 45 per centu durante u periodu di studiu.
U più prestu u megliu, ma ancu s'ellu fate un pocu cambiamentu in i vostri 40, 50, o 60, hè sempre benefica.
Xuan-Mai Nguyen da l'Università di Illinois
Una mala gestione di u stress, un altu cunsumu d'alcohol, una dieta malsana è una cattiva igiene di u sonnu aumentanu u risicu di morte da circa 20 per centu, mentre chì a mancanza di boni cuntatti suciali aumentava u risicu di morte da cinque per centu. I medichi anu truvatu chì un cambiamentu à un modu di vita sana aumenta l'expectativa di vita ancu à una età avanzata. "Più prestu u megliu, ma ancu s'ellu fate solu un picculu cambiamentu in i vostri 40, 50 o 60 anni, hè sempre benefica", enfatiza Nguyen.
Sustituitu sta cosa pò aiutà à campà più longu!
I dati di u studiu venenu da u Million Veteran Program, un prugramma di ricerca naziunale di i Stati Uniti chì studia cumu i geni, u stilu di vita è l'esperienze militari affettanu a salute è u benessere di l'ex militari. L'analisi di Nguyen è i culleghi anu cunsideratu dati da 719,147 veterani raccolti da 2011 à 2019.
Preventivamente riduce u vostru risicu di cancru
Stile di vita ghjoca ancu un rolu impurtante in a riduzione di u risicu di cancru. Sicondu l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS), i fatturi di risichi di u cancru includenu l'alcohol, a bassa attività fisica, a dieta malsana, l'obesità, a carne rossa è trasfurmata, e bevande zuccherate, u cunsumu di tabacco è a radiazione ultravioletta.
Un studiu di l'Union for International Cancer Control (UICC) hà scupertu chì in dece paesi sviluppati d'altu redditu, in media un terzu di i rispondenti ùn seguitanu micca i cunsiglii di prevenzione di u cancer. I paesi esaminati eranu Australia, Germania, Francia, Gran Bretagna, Israele, Giappone, Canada, Svezia, Spagna è USA.
E persone in Giappone sò i menu infurmati
"Hè impurtante di capisce s'ellu ùn hè micca pigliatu l'azzione per riduce u so risicu di cancru persunale perchè ùn sanu micca di i fatturi di risichi, o s'ellu ùn anu micca pigliatu l'azzione malgradu cunnosce i fatturi di risichi", disse Pricivel Carrera di a National Cancer Prevention. Center, secondu una dichjarazione di u Centru Tedescu di Ricerca di Cancer (DKFZ) in Heidelberg.
Per quessa, inseme cù a so cullega DKFZ Silvia Calderazzo, hà analizatu i dati da u studiu UICC in quantu à u statu di a cunniscenza di i fatturi di risichi di u cancer. Anu scupertu chì quandu u numeru di persone chì sò ben infurmati nantu à i fatturi di risichi di u cancer aumenta da un puntu percentuali, u nùmeru di persone chì piglianu passi per riduce u so risicu aumenta da una media di 0,169 punti percentuali.
E persone in Giappone eranu i menu infurmati è eranu ancu i menu probabili di impegnà in a prevenzione di u cancer. Ma ancu in Germania, i rispondenti avianu una cunniscenza sottu à a media di i fatturi di risicu di u cancer. "In Germania, circa 40 per centu di tutti i casi di cancru sò cunsiderati prevenibili - attraversu un stile di vita sanu è l'usu di vaccinazioni", dice Carrera.